Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Kolejna lista, czekam na uwagi i podpowiedzi, jesli cos inaczej poprowadzic, ale rozpoczynam już rozpisywanie tych pomysłów na skrypty, bo czas nas goni.
1. Do naszych drzwi puka młoda dziewczyna z małym chłopcem, prosi, żeby ją wpuścić do shelter – pragnie tylko odpocząć przez chwilę, ogrzać się i pójdzie dalej.
> Wpuszczamy – Patrz skrypt
> Nie chcemy ryzykować – kobieta odchodzi, po chwili słyszymy jak puka do naszych sąsiadów
Skrypt:
za dziewczyną wpada do kryjówki kilka osób z bronią, kobiety i mężczyźni. Ależ daliśmy się nabrać!
> walczymy – 2 postacie dostają po 1 ranie, przeganiamy bande
> dajemy im to, czego chcą, żeby czym predzej odeszli - tracimy jedzenie, a także, jeśli mamy, alkohol i kosztowności
typ: night raides
2. W pobliżu shelter snajper zabija człowieka. Z naszego okna widać, że z torby mężczyzny na ulicę wysypało się sporo amunicji i dwa małe pistolety.
> Wychodzimy i próbujemy je zabrać – patrz skrypt
> Rezygnujemy, obserwujemy jak inni sąsiedzi próbują szczescia
Skrypt:
jednemu z naszych udaje się dotrzec do ciala i zaladowac amunicje i bron do plecaka. Niestety kula snajpera dosiega go kawalek dalej.
> kolejny z nas wychodzi po bron? - tym razem akcja sie udaje, zyskujemy bron i ammo
> poddajemy się, nie wychodzimy z kryjowki
typ: events?
3. Sąsiedzi maja dosyć ostrzeliwania i proponują nam współprace przy zabiciu snajpera, który pilnuje naszej ulicy. Wiemy co prawda, ze za kilka dni przyślą nowego, ale nawet jedna noc bez snajpera na dachu jest cenna. Maja dojście do budynku, w którym się znajduje
> bierzemy udział - zabijamy go - jedna z postaci jest ciężko ranna
> odmawiamy - nic się nie dzieje
typ: events?
4. Z okna widzimy ze 2 małe córki sąsiadów bawią się przed domem, narysowały na chodniku klasy, śmieją się i skaczą jak gdyby nigdy nic. To dziwne, matka pilnuje ich jak oka w głowie, nigdy nie pozwoliłaby im na to. Okolice obserwuje snajper.
> wychodzimy i zabieramy dziewczynki do domu – ryzykujemy postrzał, jeden z nas zostaje ranny
> wołamy do dzieci, ale nie wychodzimy – Patrz skrypt:
Skrypt: dziewczynki nie slyszą nas, snajper był szybszy, jedna z dziewczynek nie żyje> Misery+1
typ: events?
5. Jeden z naszych sąsiadów jest bardzo agresywny, to typ rozrabiaki, który nie podporządkowuje się rozkazom i zasadom. Co jakiś czas nachodzi, napada mieszkania i okrada ludzi z żywności, leków itp. Ludzie się go boja. Nasi inni sąsiedzi postanawiają się go pozbyć, pytają czy chcemy pomoc w zamian za podział tego, co u niego znajdziemy.
> pomagamy – patrz skrypt.
> nie mieszamy się – wiemy ze nie mozemy liczyc na pomoc sasiadow w najblizszym czasie
skrypt:
zabijamy mezczyzne, dzielimy się tym, co mial w swoim shelter, ginie jedna z postaci
typ:events?
6. Na ulicy w dole pod zapadniętym budynkiem bohaterowie odnajdują ledwo żywego żołnierza wrogich wojsk. Jego i jego towarzysza dorwała obrona terytorialna miasta w trakcie patrolu. Torturowali ich, kolegę zastrzelili. Postawili tu nad tym dołem i strzelili w tył głowy. Drugi się potknął i spadł na dol, łamiąc nogę. Tak go zostawili, wiedząc ze będzie cierpiał. Blaga żeby go tylko wyciągnąć na gore, dalej da rade sam. Zapłaci, ma przy sobie pieniądze i papierosy.
> pomagamy mu wyjść - odbieramy zapłatę i odchodzimy. Zeton czasu - patrz skrypt.
> zostawiamy go w dole i odchodzimy, spluwając.
skrypt – napotkamy tego samego żołnierza noc później w trakcie scavengowania, pomoze nam
typ: exploration uniwersalne
7. Przychodzi sąsiad i mówi że władze miasta dały pozwolenie i znowu będzie można handlować na pobliskim targowisku, będzie można kupić warzywa, make, ryz itd. Sąsiad się wybiera, pyta czy chcemy iść z nim.
> idziemy, patrz skrypt 1
> nie idziemy. Żeton czasu do visitors, patrz skrypt 2.
Skrypt 1:
Poszliśmy na targ, mozna bylo kupic tylko kilka rzeczy, bo to pierwszy targ od wielu miesiecy. Ostrzał, sąsiad i jedna postać giną.
skrypt 2:
Dowiadujemy się od innego sasiada, że targ został ostrzelany, wiele ofiar, nie wiemy nic o sąsiedzie, z którym mieliśmy iść
typ: events
9. Na ulicy natykamy się na dziennikarzy, którzy oglądają smocza łapę. Tłumaczymy im co to jest – ślad, jakby blizna, w asfalcie po uderzeniu moździerza. Powiązanie gameplayowe: brak, sama historia
typ: ???
10. W starym domu znaleźliśmy tv i akumulator. Podłączyliśmy tv do akumulatora i obejrzeliśmy taśmy porzucone przez mieszkańców. Na filmie widać, ze dom był bogaty zanim nie został zniszczony. W tle jednej ze scen widać, ze pani domu chowa coś w skrytce w szafie. Szafa leży teraz przewrócona w kącie pokoju i żeby się do niej dobrać trzeba narobić trochę hałasu.
> bierzemy tylko aku i tv i uciekamy
> dobieramy się do szafy, szukajac bizuterii
Skrypt:
Znajdujemy bizuterie w szafie, jesteśmy glosno i pojawia się intruz.
> walka, 1 osoba ranna
> ucieczka, gubimy biżu
typ: exploration uniwersalne
11. Do naszych drzwi puka ekipa telewizja BBC. Dziennikarze maja propozycje: chcą spędzić z nam kilka godzin w shelter, robiąc z tego material i opowiadajac historie zycia w schronie. Placa jedzeniem i waluta - typ visitors
> zgadzamy się – skrypt
> odmawiamy
skrypt: dziennikarze zadaja pytania, nagrywaja, robia zdjecia. Zeton czasu do visitors - patrz skrypt.
Skrypt visitors:
Przychodzi do nas sasiad, który ma dostęp do TV i mowi ze widzial wyemitowany material o zyciu w schronie – mowi ze zachowalismy się nieroztropnie, bo narazamy się teraz na atak – na filmie dokladnie widac shelter, to co tu mamy itp. Ostrzega nas. Zeton czasu do night raides, patrz skrypt nr 1 z tej listy
12. W mieście od jakiegoś czasu raz na kilka dni na ok godzinę wracają dostawy prądu. Shelter jest od niego odcięte po kilku ostrzałach na początku wojny, ale można podłączyć się nielegalnie do posterunku policji, który jest kawałek dalej. Trzeba tylko mieć trochę części - kawałek drutu.
> jeśli mamy części, podlaczamy się i od czasu do czasu mamy prąd
> nie podlaczamy się, nic się nie dzieje
typ: events
13. w jednej z lokacji znajdujemy „wojenna książkę kucharska”. Jakas gospodyni zapisywała pomysły na dania robione z racji żywnościowych rozdawanych przez siły pokojowe oraz z produktów, które udało się zdobyć. Czytamy kilka przepisów, burczy nam w brzuchach, książka się przyda -jeśli nie do gotowania, to na opał.
typ: findings fOr locations
14. Motyw ślubu w oblężonym mieście: w trakcie scavengowania w kościele natrafiamy na mala potajemną uroczystość: odbywa się tam ślub.
> obserwujemy z ukrycia – nic się nie dzieje
> posuwamy się do szantażu – nie narobimy tu hałasu i nie ściągniemy nikogo z bronią, jeśli oddacie nam kosztowności
typ: explorations for location
15. Ciekawe znalezisko: paczka jednorazowych pieluch. Od razu myślimy o sąsiadce z ulicy obok, która ma male dziecko i bardzo by się jej przydały
> niestety szkoda nam miejsca w plecaku – paczka zajmie az 2 miejsca. Nic sie nie dzieje.
> zabieramy. Zeton czasu do visitors - patrz skrypt.
Skrypt vsitors - sasiadka odwdzięcza się nam kilkoma częściami mechanicznymi - bardzo nam się przydadzą.
typ: findings for location
16. Dzielnice obiegła informacja, ze przy starym targowisku siły pokojowe rozdają racje żywnościowe, można dostać ryz, fasole, makaron. Takie kolejki to ulubiony cel dla obcych wojsk. Ryzykujemy?
> tak – patrz skrypt 1
> nie, to za duze ryzyko. Zeton czasu do visitors – patrz skrypt 2.
skrypt 1: stajemy na końcu długiej kolejki, przed nami inni mężczyźni, kobiety, dzieci – wszyscy wychudzeni, brudni, zmęczeni wojna. Odbieramy swój przydział i wracamy do shelter, nie dowierzając ze nic nam się nie stało.
skrypt 2 visitors: sąsiad opowiada nam co dobrego udało mu się dostać.
typ: events?
17. napotkany dziennikarz zachodniej telewizji prosi, aby jeden z nas został jego przewodnikiem i tłumaczem w trakcie wyprawy na przedmieścia celem zrobienia materiału o mieszkańcach jednej wybranej ulicy. Jego umówiony tłumacz właśnie go wystawił.
> zgoda – dziennikarz płaci jedzeniem; wybieramy postać, która z nim pojedzie.
Zeton czasu do visitors - patrz skrypt.
> odmawiamy - nic się nie dzieje.
Skrypt:
postać nie wróciła do shelter, sąsiad przynosi info, ze zostali ostrzelani i nasza postać nie żyje
typ: events?
18. W trakcie scavengowania znajdujemy psa. Jest spokojny i ułożony.
> zabieramy go ze sobą – skrypt 1
> zostawiamy go tam, gdzie go znaleźliśmy – skrypt 2
skrypt 1
podczas drogi powrotnej natykamy się na pijanych żołnierzy. Zaczepiają nas, celują do nas z broni, każą nam iść ze sobą – w tym momencie pies rzuca się na jednego z nich, a nam udaje się uciec. Słychać strzał i skomlenie psa.
skrypt 2
podczas drogi powrotnej natykamy się na pijanych żołnierzy. Zaczepiają nas, celują do nas z broni, każą nam iść ze sobą
> nie ma mowy, walka: rzucamy kością, 1-3 1 osoba zostaje ranna, 4-10 łatwo pokonujemy pijanych żołnierzy, zyskujmy ich broń
> rzucamy się do ucieczki – udaje się nam uciec, schować i przeczekać, żołnierze chwile nas szukają a potem odchodzą. Kontynuujemy eksploracje
typ: findins for location
19. Penetrujemy opuszczone skrzydło szpitala w poszukiwaniu leków, jedzenia, przydatnych części itd. Natykamy się na lekarza, który ma uraz głowy i nie pamięta, dlaczego został sam w opuszczonym skrzydle szpitala.
> zostawiamy go w szpitalu – nic się nie dzieje
> wyprowadzamy go na zewnątrz, ale dalej niech radzi sobie sam
> zabieramy go do shelter – skrypt
skrypt: Doktor ma na imię Tarik, ma zaniki pamięci. Dopóki Tarik jest z nami, produkuje leki z rożnych znalezionych roślin, leczy nas – zmniejsz Ilness wszystkich postaci o 1.
typ: exploration for locations
20. W kącie 2 śpiących mężczyzn -obok butelka rakiji – co za nieostrozosc, weszli tu po łupy, jak my, znaleźli alkohol, upili się i śpią w najlepsze, nie zbudził ich nawet hałas, którego narobiliśmy, wchodząc do tego domu. Na polkach jest jeszcze sporo alkoholu i jedzenia. W swoich torbach maja także leki, trochę biżuterii i broń – widać mieli owocny wypad.
> zabieramy wszystko co cenne, okradamy ich z łupów – zyskujemy mnóstwo przydatnych przedmiotów
> zabieramy jedzenie i alkohol, ale nie ruszamy ich toreb
typ: exploration uniwersalne
21. Plądrujemy opuszczony supermarket – niestety jeden z nas się potknął i przewrócił regal, robiąc wiele hałasu
> uciekamy, zanim ktoś tu nie przyszedł, dość nieostrożności jak na jeden raz – nic się nie dzieje, ale nie zyskujemy żadnych przedmiotów,musimy iść do kolejnej lokacji, straciliśmy czas
> czekamy w ciszy, może nikt nas nie usłyszał – patrz skrypt
skrypt:
do supermarketu wpada 3 żołnierzy, przeszukują sklep, próbujemy uciekać, udaje nam się, ale 1 osoba jest ranna
typ: explorations for location
Offline
1. OK, tylko zamiast opisywać konsekwencje walki napisz tylko "walka"
2. Raczej staramy się oszczędzać "zabijanie" graczy. Lepiej dać tam kostki i w ten sposó to rozsądzić, więc bez zabijania postaci.
3. OK (visitors, jeżeli przedstawimy, jako sąsiada przybywającego z propozycją.)
4. Tylko nie bezpośrednio piszemy o śmierci dziewczynki (Huk, srzał, krzyk.)
5. OK (visitors)
6. OK
7. Again, nie zabijamy postaci od tak
9. OK. Eksploracja uniwersalne
10. OK (ale zamiast pojawia się intruz - zwiększ poziom hałasu o 3 i rzuć na hałas)
11. Już Krzysiek taki zrobił, więc inaczej temat potraktować.
12. Domyślnie w grze mamy prąd, więc odpada
13. Ok
14. Super!
15. OK
16. W opcji, że nie idziemy bez skryptu z follow up (nie marnujemy skryptów na to)
17. OK, ale jeżeli ma ginąć postać to proszę, pociągnij to mocniej, czyli żbey ten skrypt się trochę długo ciągnał i był ładnie napisany
18. Już jest skrypt z psem, więc do wycięcia
19. Ok - ale zaznaczyć, że skrypt dedykowany do kościoła
20. Ok
21. Raczej nudny skrypt, coś ciekawszego z supermarketem do wymyślenia
Offline
Co to znaczy "rzuc na halas" z punktu 10:)?
Offline
Strony: 1